onsdag 7 september 2011

"Rose is a rose is a rose is a rose."

...skrev Gertrude Stein. Men vilken ska bli "the rose"? Iallafall för i år. Ja, för nu röstas det på AoT's rosforum. Jag har röstat på tre (man får rösta på fem). Det första krysset satte jag framför en engelsk katedral. Jag har den i min trädgård. Mitt andra kryss gick till en man, en upptäcksresande. Han finns också här. Det tredje hamnade framför en skönhet som bär namn efter Gertrude Jekylls egen trädgård. Denna har jag inte. Än...

Winchester Cathedral
Bjuder på enstaka blommor så här in i september.

Henry Hudson







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...