lördag 17 mars 2018

Vädret är i rörelse

Solen värmer. Snön smälter. Vinterns sista? Nej, inte ropa.. Så började jag skriva på ett inlägg för ett tag sedan. Livet kändes som vår och även om jag inte ropade hej, hörde jag mig själv viska ett.

Det var då det. Nu är nu och något annat. Snön virvlar utanför och tillvaron är vinterlik. Häromdagen plockade jag några blommor och satte i skålen med blomsterfakiren som stöd. Rumsvärmen lockade dem att öppna sig. Här bilder från kväll till tidigare under dagen.

Nyss kommit in. Regn- och ruskväder utomhus.

Igår kväll. Visset. Vackert.

Några kvistar från det nyligen beskärda äppelträdet slog ut i ett annat fönster.

På bilden ovan kan små fläckar av snö anas. Men vi hade lite mer under några dagar.

Men den snön smälte bort rätt fort den också. Det är en tid med både vinter och vår på samma gång. Så mycket snö verkar det inte bli idag. Men man kan aldrig veta. Vinden viner och vädret är i rörelse. Blåsten gör det kalla till isande kyla och får snöflingorna att dansa. Solen visar sig. Då och då.

Kikar ut genom fönstret. En del av örterna är klippta. Fler väntar. Längst upp till höger i bild anas högen med kvistar från fruktträdsbeskärningen. I det nedre vänstra hörnet... Ser du?

Det får bli lager på lager på lager. Handskar som är någorlunda varma, men som ändå inte hindrar. En stund därute. Både vill och inte vill. Inget måste, men... På måndag töms trädgårdstunnan för andra gången i år.





4 kommentarer:

  1. Ja var är våren? Sibirisk kyla, sol och snö samtidigt...fattar ingenting! Skönt med lite grönt inomhus då, sååå välbehövligt!
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. En härlig vårbukett, och härligt med snödroppar och snöklockor som tittar fram i snödrivan. Jag tror bestämt att våren är på väg, vi har haft soliga fina dagar, drivorna blir mindre för varje dag.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  3. En härlig liten vårbukett som talar om vad som väntar men just nu får vi ge oss till tåls igen. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...