söndag 4 augusti 2013

En del trivs ihop

En del trivs ihop. Helt enkelt. Detta tänker jag då jag strosar runt och kikar på en av grusträdgårdens planteringar. Jag gjorde om den i våras. Lusten att göra det infann sig förra sommaren, se inlägget Spaden står nära till hands. Då var det rörigt på fel vis. Nu är det rörigt på rätt vis. I mina ögon. 

Grusgångar snirklar  sig runt och den gamla betongplattan till vänster i bild fortsätter in under pergolan. I förgrunden örtagården, i bakgrunden rosenhäcken. Alla pratar med alla här och man kan nog uppleva det som en enda plantering.

Från pergolan sett skymtar lavendelrundeln där bakom och än längre bort kan några echinaceor anas framför ligusterhäcken. 

Från uteplatsen vid huset. I förgrunden örtagården. De långa stänglarna är den vita hängpimpinellens,  som står mitt i planteringen. Den sträcker sig mot himlen och snart kommer det att sväva vitt här.

Det kommer att förändras. Något ska byta plats, något ska bort, något ska läggas till. En del ska växa till sig. Men i stort är jag rätt nöjd med de förändringar jag gjorde i våras, det känns som de flesta trivs ihop och att de gärna språkar med varandra över grusgångarna också. Alla är nära varandra så ingen behöver skrika. Då trivs jag.

_____________________________________________________________________


Jag då? Blicken är anklagande och jag känner mig skyldig. Nej, du var bara med på en bild och syntes knappt. Men nu då! Här syns du! Förvisso också den orange vattenslangen, men det är dig alla tittar på. Jag lovar!




4 kommentarer:

  1. Så fina rabatter du har, ja, där pratar alla verkligen med alla! Och det är klart att vi bara har ögon för Viggo i den sista bilden! :) Hoppas allt är bra med er, kram Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!
      Viggo så nöjd, ha ha...
      Allt bra här, hoppas detsamma hos er.
      Kram
      /Katarina

      Radera
  2. Men så söt han är, Viggo :-)
    Vad härligt det är när alla är sams!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. LIlle Viggo vill så gärna vara med på bild... Förmodligen efter allt fotograferande då han var valp. Inte sällan följer han efter mig då jag tar bilder, sätter sig och tittar sådär "Jag då?".
      kram
      /Katarina

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...