måndag 12 september 2011

Hurså?

Även om det vimlar av särskrivningar till förbannelse, så behövs det ju faktiskt en ibland. Hurså? Hur så?

Underbar iris fyndad på växtloppis. Jeansblå i färgen. Skir och vacker. Nu samlat frön. Ska jag så nu eller kanske vänta?

En liten stund senare: Jag fått svar från kunniga och hjälpsamma medlemmar på AoT-forumet. Tack tack!
Ett råd är att jag ska så direkt och sedan låta krukan stå ute tills det gror. Provar nog detta, men sparar några frön och testar vårsådd också. Både hängslen och livrem alltså =o)
Dessutom, kan jag inte räkna med att mina frösådda plantor blir exakta kopior av moderplantan, det kan bli lite hursomhelst. Vill jag ha likadana som moderplantan måste jag dela den. Mer info finns i tråden, se här: länk






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...