torsdag 11 februari 2016

Kärlek

Tidigare idag. Sen eftermiddag börjar bli kväll. Promenaden längs Öresund bjuder mild väderlek, ljuset är mjukt, vinden är stilla. Att inte frysa, det är... kärlek. Enkla klick med mobilen, jag försöker fånga något som är smått magisk. I all enkelhet. I all storslagenhet. Något, någon, som rymmer både och.

Fåglar på flykt. På väg hem, hemifrån.

 Ser du Viggo? Han är där, här...

Fler fåglar. Nu är himlen märkligt blå. Mörkret är i antågande, men ännu inte här.

Ljusen tänds...

...men det är himlen som jag ser.

Så mörknar det ytterligare.

En lugn kväll. Ingen större dramatik alls. Men den som stannar upp en stund kan uppleva att det till synes stillastående bjuder variationer, kulörer och rörelser ändå. Bara vi finns där. Sådan kan kärleken också vara.



Fler inlägger, se länk.






35 kommentarer:

  1. Ditt inlägg påminner mig om när jag häromnatten, en vardag, cyklade hem genom stan efter en middag hos en arbetskamrat. Det var sent, vindstilla, plusgrader och knappt en själ någonstans. Jag hade staden för mig själv och det var en unik upplevelse, kan man säga. Intimt.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man absolut säga, fångar känslan precis. Det var intimt, en närhet som är svår att beskriva, kanske som att vara en del av något större, utan att känna sig liten alls... Så härligt det måste att ha varit att cykla där! En gång cyklade jag på en alldeles ny cykel på folktomma gator, så började det regna ett sommarregn... Jag blev som ett barn där och då, här och nu.
      kram
      /Katarina

      Radera
  2. Du har så rätt! Underbara bilder. Kram / Lotta

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken njutbar känsla i ditt inlägg!
    Magiskt med himlen över havet! Frihet-Kärlek!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, och kanske är det känslan av frihet, men (eller och?) i trygghet...
      kram
      /Katarina

      Radera
  4. helt underbara bilder!!
    Jag önskar dig en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Precis så. Fint skrivet och en vacker stämning.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder, ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Vakker blå time (eller litt mer)
    Virkelig deilige bilder :-)
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo, lite mer än en timme blev det, men tiden gick fort, eller stod den kanske still? Vet inte... ;o)
      O tack detsamma: Allt gott!
      /Katarina

      Radera
  8. Vackra foton på skymningstid! Önskar dig en fin helg.

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fin tolkning av temat.

    Önskar dig en riktigt fin helg

    SvaraRadera
  10. Vacker tolkning av kärlek :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  11. Poesi! Det är vad du bjuder på i bild och ord. Så otroligt vackert, jag känner mig som jag är där jag också. Tack för ett härligt inlägg!

    Önskar dig en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack, tack! Så roligt att du gör mig sällskap där vid vattnet, stränderna och ängarna med staden nära inpå. Nästa gång tas termos med värmande dryck med... ;o)
      Allt gott!
      /Katarina

      Radera
  12. Hei!
    Det er ikke alle land som blir bundet sammen med en bro for å gjøre kontakten lettest mulig. Vakre og stemningsfulle bilder.
    Alt godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, broar - av alla slag - ska inte underskattas. Såväl länder som människor emellan =o)
      Ha det gott!
      /Katarina

      Radera
  13. Kärleken till naturen kan ingen ta ifrån en. Vilka härliga bilder. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, och det är sant. Jag tror att vi är många som finner ro - och kraft - i den kärleken.
      Fortsatt härlig helg!
      önskar
      Katarina

      Radera
  14. Så sant, kärleken finns överallt i bästa fall. Mycket vacker blå skymning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var ett magiskt ljus denna afton...
      Ja, och jag vill tro att kärleken ändå finns överallt, "bara" den ges möjligheten...
      kram
      /Katarina

      Radera
  15. Fina bilder som inger ett lugn på nåt sätt. Vi behöver nog lära oss att stanna upp ibland när allt ska ske så fort i dagens samhälle. Kram katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det var nog precis så det var: Ett lugn infann sig, jag stannade upp. Just så.
      kram
      /Katarina

      Radera
  16. Kärlek till Sverige, svensk natur och hav - underbart fångat :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har det fantastiskt "over there"...
      Kärleken till naturen hemmavid, var nu hemma är... Tror den rymmer såväl lugn som magi för många av oss.
      kram
      Katarina

      Radera
  17. Naturen, omgivningen och bara stämningen/känslan kan bjuda på mycket kärlek. Din första bild var riktigt fantastisk! Påminde mig om fotona jag tog när vi var på semester ner till Malmö sommaren 2014. Konstaterade en dag att jag har tre opublicerade inlägg som aldrig blev klara... Känns lite sent att göra det nu ;)
    /Kitty

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...