tisdag 2 februari 2016

Gömma sig bland buxbom

Tänk att vara så liten att man kan gömma sig bland buxbom. 

Grå om nosen. Tänk så fort tiden går. Ibland.

Viggo står på en smal gång belagd med småsingel. Här skulle vilsna löv och annat behöva räfsas bort. Bakom anas en låg buxbomshäck. I förgrunden ett buxbomsklot, vars form skulle må bra av en klippning. Hela trädgården är i behov av vårstädning. Häromdagen, då bilderna togs, lyste solen och en känsla av hoppfullhet - vår! - infann sig. Så är det inte idag, vinden blåser kall och det regnar. Utomhus lockar inte. Februari, en vintermånad. Ja, jag vet.








10 kommentarer:

  1. Ja, dagarna skiftar fort mellan "vår" och skånsk vinter. Men jag är tacksam när det rätta vädret infaller på helgerna, då är det lättare att stå ut i veckorna.
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju sant... =o) Så efter att ha attackerats med blåst och hagel nere vid Sibbarp nyss, ser jag fram emot en vindstilla, solig och behagligt varm helg. Man kan ju alltid hoppas =o))
      kram
      /Katarina

      Radera
  2. Ja, det är alltför tidigt att ropa hej. Men, oj så jag njuter när det dyker upp en vårvinterdag.

    Lille Viggo med grå nos, en sån liten goding.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får njuta de vårvinterdagar som bjuds, hoppas snart... =o)
      kram
      Katarina (& V =oP)

      Radera
  3. Tja jag får väl lägga mig på mage med kameran så kanske... kanske kan jag gömma mig bakom buxbomshäcken. Hittade några frösådder som hade sträckt på sig under snötäcket så liite vårkänslor fick jag. Men idag har det regnat, blåst och ja - inne har känts gott :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Tänker att trädgården måste vara så spännande på taxnivå, ja, småungenivå.... =oP Härligt med frösådder, varje litet tecken en framgång, ger energi. Behövs när regn o rusk råder. Som nu...
      kram
      Katarina

      Radera
  4. Fina Viggo! Hela världen blir ett äventyr när man är liten.
    Håller också tummarna att det blir hyfsat helgväder som lockar till en stund i trädgården. Idag blåser det 'halv storm' och jag var glad åt busskurens vindskydd.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker också så, måste va' rätt fantastiskt att vara liten och inte ha överblick, utan upptäcka allteftersom...
      Tack och lov att busskurar finns sådana här dagar, sprang från kur till tåg till kur (tur och retur) igår: Hu! Vindarna... vårvindar? Kanske, kanske inte.
      kram
      Katarina

      Radera
  5. Vilken grånad sötnos ! :D Här i zon 4 dröjer det länge länge än...lir avundsjuk på vårbilderna i från Skåne som börjar ploppa upp på fb. Vintergäck och snödroppar...Ååååå...Min vårlängtan är stark och gör ont !

    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Förstår att det kan kännas tufft när vi härnere börjar njuta de första vårblommorna och ni kanske ännu har snö. Vi bor i ett avlångt land... Så håll ut! Snart kommer våren till er, hoppas jag.
      kram
      /Katarina

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...