tisdag 1 oktober 2013

Sol i hela landet!

Morgonens nyhetsprogram berättar om stort och smått. Det Viktiga För Många möter det som är Viktigt För Någon. USA stänger ner, någon skrapar triss. Paulo Roberto ska leda ett nytt lekprogram, är det stort eller smått? Beror nog på vem som svarar på frågan. "Det blir sol i hela landet!" Jag hör den käcke meteorologen meddela detta med självsäker röst. Jag kikar ut och ser ingen sol än. Men den är ju där bortom diset och molnen. Var det så han menade? Nåväl, det är fortfarande rätt tidig morgon så det finns tid för annan väderlek. Han lät ju så säker, det gjorde han.

Jag letar soliga bilder till inlägget och hör återigen meteorologens röst, nu lyssnar jag mer noggrant. Han pratar om moln och regn. Va? Men fortsätter strax att prata om sol. Jodå! Men den där solen i hela landet kommer först på onsdag eller var det kanske på torsdag. Men inte idag. Jag tror inte att han ändrat prognosen från nyss till nu, det var jag som hörde fel. Nåja, sol i hela landet någon gång i veckan blir också bra, jag är inte knusslig.

I väntan på Solen, några soliga bilder  från de senaste dagarna.

Kikar ut. Nu kikar solen fram! Kanske inte i hela landet, eller kanske ändå. Redan idag! Ja, jag vet inte om jag hörde rätt eller fel tidigare, men det jag nu ser det ser jag och det ser lovande ut!

Avslutar med en bild på Viggo, som också älskar solen och den milda hösten. Bedjande Blick Ber: Busa, Bada, Boll! Bums!





8 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! Ja, vi får håpe på litt sol. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Ja solen, den varma och sköna fanns där när jag kom ut från jobbet vid lunchtid! Och min dotter har frågat - meeeen ska inte du gå ut? Hann inte idag men det är tokvarmt inne plötsligt :-) Fina bilder. Spaljen med krukor fick mig att se ett fönster med spröjs och allt som tittar ut mot solen. Hoppas solen har lyst på dig också idag! /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Såg det inte först, men nu kan jag se det där fönstret =o)
      Ja, det blev ju en del sol, men det blev mest inomhus och jobb för min del ändå. Fast ändå härligt att det lyser därute...
      Ha det gott!
      /Katarina

      Radera
  3. Och här var det sol hela eftermiddagen! Visst blir allt lite roligare i solsken, till och med slitjobb som att flytta plattor och sten:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Ja, solsken lättar upp även tunga stenar =o)
      Ha det gott!
      /Katarina

      Radera
  4. Näe, knusslighet är inge bra. Iaf inte över vädret. Det blir vad det blir. Mest sol nuförtiden. Gillas skarpt!

    Har kollat runt här och nåt jag också gillar är dina före-efterbilder på din hörna med korgstolarna. Väldigt, väldigt läckert!

    Önskar dig en toppenhelg!

    SvaraRadera
  5. =o)
    Tack, tack! Ja, det blev en härlig hörna. Vandrat runt "hos dig" nu, mycket att se. Känner igen det där med flyttkaruseller... har en (hm, flera) på gång...
    Ha det riktigt gott du också!
    /Katarina

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...