fredag 4 maj 2012

I den snälla kvällssolen...

...blir det mesta än vackrare än tidigare på dagen. En runda igår och jag ser tulpanen 'Global Desire', som börjat slå ut. Inte alls lika många som förra året och de som visar sig verkar ha blivit lite nättare, nästan vackrare. (För jämförelse, se bild på min sida om växter.)
I rosenhäcken börjar julrosorna blekna medan aklejorna ivrigt väntar på sin tur. Tulpanen, tror det är "Queen of Night", trängs bland grenverket.

I köksträdgården dignar den uppstammade vinbärsbusken av möjligheter. I örtagården sträcker sig gräslöken mot solen, några har börjat visa knoppar. I förgrunden den gröna helgonörten som ger vaniljfärgade knappformade blommor. 

Växterna, som står jämte dammen och väntar på att bli planterade däri, fångar kvällssolen vackert. Det här kommer att bli bra!


2 kommentarer:

  1. Även här växlar sceneriet nu. En hel del tulpaner har blommat över. Pingstliljorna blommar som bäst!
    "Jack Frost" har ovanligt många blommor i år.
    Den sista bliden var väldigt lyckad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det händer mycket...
      Vem är den där *Jack Frost'?
      Googlar, Aha! Kan det vara den kaukasiska förgätmigejen du menar?
      Sammanträffande.. hittade en sådan i en av mina pallkragar. Förmodligen loppisfynd, som jag inte minns att jag gjort... Förmodligen en fripassagerare som rest med något annat. Oj, vad den blommar!

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...