onsdag 16 maj 2012

Prim(ul)a Märit =o)

Ja, så tror jag att den heter. Eller borde heta. Vivan fick jag nämligen av Märit med den se- och läsvärda bloggen Mariehem i Skåne. Tack, tack. Nu blommar den i närheten av dammen. Vacker! Fantastisk färg! Hoppas att den går att fröså, för jag vill gärna ha fler. 

Visst är det något extra att få och ge växter, att de har en avsändare och en mottagare. Ja, det blir som att trädgården inte "bara" blir klädd av växter, utan att den även blir befolkad av vänliga och generösa människor.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en underbar färg! Du behöver nog inte oroa dig för frösådd - det sköter den alldeles själv! ;-) Du kan få flera självsådda utav mig också.
    Eftersom det är en våningsviva, så kommer det nya klasar ovanför de gamla, som vissnat och mörknat i färg. De nya är lika fina, men jag tycker att de gamla vissna skämmer litet, så den första blomningen är allra finast.

    Kram/Märit

    SvaraRadera
  2. Aha, så bra med frösådder! =o)

    Det är ju flera blommor som gör så, det tidiga och vackra blomning och knopp på samma stjälk, blir ju ofta inte lika vackert senare då det handlar om blomning och visset... Om det inte vissnar vackert. Vad vissnar vackert?

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...