lördag 21 april 2012

Attans! Jag missade henne!

Ser på Staudefeens hemsida, länk, att de har Papaver orientale 'Little Patty's Plum' (Bilden visar den vanliga 'Patty's Plum') Ser att de har mycket mer än så. Ja, så jag mailar dem, för att få veta lite mer om den hett eftertraktade och även en del annat. Sedan ska jag lägga Beställningen. Tyvärr kommer svaret att nej, hon är slutsåld. Även annat är slutsålt, tingat och annat jag inte vill veta. 

Så här ser läget ut:
Veronicastrum vir. 'Erica' NY Först klar till sensommaren.
Acanthus mollis NY 
Papaver orientale 'Little Patty's Plum' NY  Slut!
Papaver orientale 'Patty's Plum'  Slut! 
Lysimachia atropurpurea - NY
Paeonia veitchii  NY - Bara en kvar
Astrantia major 'Moulin Rouge' Klar maj-juni, ev är alla tingade.
Jag handlar inget nu, utan väntar tills jag förhoppningsvis möter dem irl på ex vis Garden Living i Hilleröd. Attans att jag missade 'Little Patty's Plum'!

Söker vidare efter den lilla Patty och finner den på Bloms Bulbs, men blir ju rätt dyrt med frakt etc. Suck! Nåväl, länk till sidan Ser att de också har den låga vädden Caucasia 'Miss Willmott', länk till sidan Ännu en suck...

Nåväl, helt lottlös går jag ju inte, utan ägnar denna lördag förmiddag att köpa en del plantor och fröer ändå. En del av det jag sökte på Staudefeen löser sig på annat vis. Den lilla Patty då? Verkar svårt. Kanske dyker den upp. Kanske blir det ett inköp till nästa sommar. Eller, om jag inte kan bärga mig, kontakta Bloms Bulbs ändå. Hm...

Ja, så nedan sådant som dels ska hamna i den plantering jag beskriver i förra inlägget, dels till andra platser i trädgården. Vad det blev? Jo, följande:


Odla.nu - plantor
Papaver orientalis 'Patty's Plum' - Jättevallmo 3 ex 
Echinops ritro 'Tapiow Blue' - Blå bolltistel 3 st
Eryngium planum 'Silverstone' - Rysk martorn 3 st
Salvia nemorosa 'Caradonna' - Stäppsalvia 3 st
Phlox paniculata 'Sherbert Blend' - Höstflox 6 st


Tradera - frön
Vallmo 'Coral Reef'
Vallmo Korn Shirley Dubbel
Vallmo Orient Princess 'Victoria Louise'
Lupin 'Gallery White'
Broccoli 'Summer Purple'


Rara Växter - frön
Lysimachia atropurpurea 'Beaujolais' - Purpurlysing
Stachys byzantina 'Pure Cotton' - Lammöron
Stachys byzantina 'Silky Fleece' - Lammöron - Slutsåld =o( Ska kolla växtloppisar, brukar finnas.
Papaver orientala 'Carneum' - Orientvallmo
Lychnis chalcedonica 'Morgenrot' - Brinnande kärlek
Thymus serphyllum - Backtimjan
Perilla frutescens var. Crispa 'Purple' - Bladmynta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...