onsdag 13 juni 2012

Alfred och drömmen om ett blåregn

Rosorna i trädgården fortsätter att slå ut och smyckar trädgården med både kulörer och dofter. Härligt! Längst ner i trädgården växer nykomlingen Mme Alfred Carriere. Tips från rosforumet på AoT. Tack, tack. Underbar ros, frisk och glad. Jag har tagit sticklingar, så jag ska försöka få den att klä in större delar av mur och plank som ramar in den lilla uteplatsen. (Om någon vill ha, kan jag ta fler sticklingar.)

Klättrar upp på en stol för att komma närmare med kameran. Kikar in över planket (nej, inte en vana) och ser att grannen har ett blåregn, för visst är det väl ett sådant. Så vackert med det blå till Alfreds pärlemor. I min hörna är det halvskugga, går det att ha blåregn där? Och isåfall, vilken sort ska jag välja. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...